понедельник, 8 апреля 2024 г.

Ремонт електроустановок та їх частин.

                 Тема:Ремонт скребкових та стрічкових конвеєрів.             27.03.24


РЕМОНТ КОНВЕЄРНИХ СТРІЧОК

Конвеєрна стрічка, як і будь-який складний рухомий механізм, має визначені виробником терміни планової заміни вузлів. Термін експлуатації стрічки та її окремих деталей може виявитися коротшим і спричинити позаплановий ремонт при порушенні експлуатаційних вимог.

Ось найбільш характерні ознаки того, що стрічка потребує ремонту або обслуговування:

  • Пробуксування стрічки на головному барабані
  • Сильне зношування поверхні стрічки
  • Швидкий прихід у непридатність допоміжних поверхонь
  • Проби стрічки
  • Обрив на стику
  • Деформація кромок стрічки
  • Поздовжні пошкодження стрічки
  • Деформація гумового шару

Порушення норм зберігання запасних вузлів може призвести до виходу з ладу до встановлення на працюючий конвеєр. 

Не дотримання правил роботи на конвеєрі має вкрай негативний економічний ефект: призводить до простою конвеєрної стрічки та подорожчання її змісту.

Які причини виникнення цих порушень роботи?

  1. Пробуксування стрічки на головному барабані. Причина порушення експлуатації та технічного обслуговування: перевантаження транспортера, зміщення стрічки щодо барабана, прослизання через попадання мастила.
  2. Сильне зношування поверхні стрічки. Порушення технічного обслуговування призводить до недостатнього натягу, як наслідок, прогину стрічки та пробуксовки.
  3. Швидке знос допоміжних поверхонь. Несвоєчасне обслуговування та заміна зношених барабанів призводять до стопора крутних елементів верхньої гілки.
  4. Проби стрічки. Порушення норм експлуатації призводить до падіння виробів з висоти та появи пробоїв на стрічці.
  5. Обрив на стику. Причина в критичному натягу на транспортному вузлі через перевантаження або блокування руху барабана продуктом, що переміщується.
  6. Деформація кромки стрічки. Співробітники конвеєра не усунули зміщення стрічки, що призводить до тертя корпусу.
  7. Поздовжні пошкодження стрічки. Робота на зношених роликах призводить до контакту стрічки з металевими елементами конструкції та виходу стрічки з ладу.
  8. Деформація гумового шару. Для гумової поверхні критичний контакт із мастилом на масляній та рідкій основі. Наслідок – деформація гуми.

    Види ремонту стрічки конвеєра

    При виході з експлуатації недоцільно змінювати стрічку повністю. Ефективніше зробити ТО, здійснити ремонт пошкодженої ділянки. Відновлення нормативних властивостей виконують такими видами реконструкції:

    • механічним методом;
    • вулканізацією;
    • склеюванням.

    У першому випадку ремонт роблять кріпильними вузлами, інструментами.

    Метод гарячої вулканізації є найбільш ефективним. Потребує застосування спецобладнання. Процес тривалий, технологічно складний.

    Склеювання (холодна вулканізація) – популярний спосіб швидко повернути стрічку конвеєра до стандартного стану. На затвердіння сполучного полотна речовини йде від 6 до 8 годин.

    Стикування країв конвеєрної стрічки методом гарячої вулканізації

    • Застосовуються спеціальні гуми – обкладальні, прошаркові, а також особливо міцні клеї.
    • Потрібно використовувати переносні вулканізаційні преси. Забезпечується тиск на краї полотна від 1 МПа за температури +150 °С.
    • Потрібно мати гуми – прошаркову, обкладальну, а також розчинники на основі етицелату та бензину. Якщо клей загусне раніше терміну, його можна привести в норму таким розчинником. Клеєм промазуються поверхні прошаркових гум та всього стику.
    • Обробка кінців полотна має бути ступінчастою. Якщо транспортерна тканина має міцність до 100 Н/мм і досягає ширини не більше 1,2 м, тоді стикування допустимо робити відповідним механічним способом.

    Особливості ремонту конвеєрних стрічок

    Щоб реконструйована стрічка була відновлена ​​надійно, витримувала важкі навантаження, необхідне грамотне проведення ТО та ремонтних робіт. Досягти цього можна лише за допомогою досвідчених фахівців, які дотримуються технологічних норм. Також знадобиться спеціальне обладнання, СЗЧ, інструменти. Все це мають спеціалізовані ремонтні бригади, які виконують роботи практично в будь-якій локації об’єкта.

                                                                                                        
Ремонт Стрічкового конвеєра
Зображення
Duration: 2 години та 11 хвилин.
CMNS: Стрічковий конвеєр у Вікісховищі
Стрічковий конвеєр
Конструкція стрічкового конвеєра: Основні елементи конструкції стрічкового конвеєра: конвеєрна стрічкаприводпостав з роликоопорами, завантажувальний і натяжний пристрої. Крім того, на стрічкові конвеєри встановлюють вловлювачі стрічки, механізми для її очищення, завантаження тощо. Привод складається з електродвигуна, редуктора, з'єднувальних муфт, гальма і приводного барабана (барабанів). Розрізняють дек. схем приводів за числом і місцем встановлення барабанів (рис.). Постав К.с. робиться з «жорстким» і шарнірно-підвісними роликоопорами. Завантажувальний пристрій стрічкового конвеєра має вигляд приймальної воронки з бортами, що направляють вантажопотік. Натяжний пристрій — барабанна електролебідка з системою канатних блоків.                                                                                Класифікація: За галуззю застосування, конструкцією і параметрами підземні стрічкові конвеєри поділяють на п'ять груп:
  • Перша — стрічкові конвеєри для примикаючих до лав трансп. виробок з кутами нахилу 3-6°.
  • Друга — для горизонтальних і слабопохилих виробок.
  • Третя — для похилів з кутом до 18о.
  • Четверта — для бремсберґів з кутом до 16о.
  • П'ята — для похилих стовбурів і гол. схилів з кутом 3-18о.

Граничний кут нахилу стрічкових конвеєрів для рядового вугілля 20о, для дроблених руд — до 25о.

Кар'єрні стрічкові конвеєри за конструкцією поділяють на вибійні, відвальні, передавальні і стаціонарні магістральні. Крім того, вони є складовою частиною деяких кар'єрних агрегатів в складі роторних і ланцюгових екскаваторів, відвалоутворювачів, транспортно-відвальних мостів, перевантажувачів.   

Комментариев нет:

Отправить комментарий